Barona Horeca tarvitsi liiketoimintansa pääprosessiin eli rekrytointiin paitsi läpinäkyvyyttä, myös kehityskohteiden tunnistamista. Menetelmäksi valikoitui Aitomationin toteuttama prosessilouhinta, jonka avulla Barona pääsi rekrytointiprosessin pullonkauloista eroon ja löysi uusia käytäntöjä niin johtamiseen, turhien työvaiheiden karsimiseen kuin auditointiinkin.

1648723879151

Prosessilouhintaa voidaan hyödyntää kaikilla tietotyötä tekevillä aloilla, kuten vaikkapa taloushallinnon osto- ja logistiikkaprosesseissa. Prosessilouhinta perustuu analyktiikkaan, ja sen voi jakaa kolmeen vaiheeseen: valmisteluun, analyysiin sekä hyödyntämiseen. Ensimmäisessä vaiheessa määritellään asiantuntijoista koostuva tiimi, prosessin tavoite sekä data, jota louhitaan. Analyysissa käytetään usein agilea eli ketterää ohjelmistokehitystä. Hyödyntämisessä priorisoidaan tulokset ja jalkautetaan ne konkreettisiksi toimenpiteiksi.

”Tulosten visualisointi auttoi toimihenkilöidemme sitouttamisessa ja ohjeistamisessa. Prosessilouhinnan myötä sekä työntekijä- että asiakastyytyväisyys ovat kohentuneet”, Barona Horecan operatiivinen johtaja Mika Fräntilä kertoo.

Aitomationin ja Barona Horecan yhteistyötä Fräntilä kuvaa helpoksi ja selkeäksi, ja projekti etenikin suunnitelman mukaisesti. Hän korostaa, että prosessilouhinnalla löydettiin tarkasti ne pisteet, joita parantamalla Barona voi nostaa liiketoimintansa pääprosessin tehokkuutta.

”Nykyään näemme prosessiemme viiveet, ja osamme puuttua niihin ennakoivasti. Aitomationille kiitos bisnesymmärryksestä sekä sujuvasta yhteistyöstä”, Fräntilä lisää.

 

Onko yritykselläsi tarve liiketoimintaprosessien tehostamiseen, ota yhteyttä myyntijohtajaamme Jari Jaatiseen: +358 45 847 5050, jari.jaatinen@aitomation.fi

Submit a comment

You may also like

Prosessikehitys auttaa kokonaisvaltaisesti
Prosessikehitys auttaa kokonaisvaltaisesti
25 huhtikuuta, 2024

Tero Tomukorpi on leanista ja datasta innostuva konsultti, joka tuntee prosessien kehittämisen salat.

Kokemuksia asiakasportaalin kehittämisestä Power Pages -työkalulla
Kokemuksia asiakasportaalin kehittämisestä Power Pages -työkalulla
12 kesäkuuta, 2024

Kokemuksia asiakasportaalin kehittämisestä Power Pages -työkalulla Toteutimme asiakkaallemme vaativan Power Pages -pohja...

Toimivampia dokumentointi-ratkaisuja ketterän kehitysmallin avulla
Toimivampia dokumentointi-ratkaisuja ketterän kehitysmallin avulla
22 toukokuuta, 2024

Rakentamisen palveluyhtiö Fira kaipasi sopimusneuvottelujen dokumentointiin ratkaisuja, joilla dataa pystyttäisiin hyödy...